Řád internetového obchodu empikfoto.cz
Pravidla jsou platná od 12.08.2024
Internetový obchod empikfoto.cz provozuje společnost Empik Foto Sp. z o.o. se sídlem ve Varšavě, adresa: Warszawa (00-017), ul. Marszałkowska 104/122, z zapsaná v rejstříku podnikatelů Vnitrostátního soudního rejstříku vedeném u Obvodního soudu pro hl. ml Varšavu ve Varšavě, XII. hospodářského oddělení Vnitrostátního soudního rejstříku pod číslem KRS: 0000736870, DIČ: 5252754103, identifikační č. REGON 380546457, základní kapitál ve výši 11 288 300 PLN, splacen v plné výši (dále jen: „Empik”).
Terminologie:
Mobilní aplikace – aplikaci umožňující používat zákaznický účet a nakupovat v internetovém obchodu empikfoto.cz lze bezplatně stáhnout z digitální distribuční platformy App Store, Google Play a HUAWEI appGallery na přenosná zařízení s operačními systémy iOS a Android.
Služba - webová stránka empikfoto.cz je dostupná na adrese https://www.empikfoto.cz;
Odběrné místo - místo vyzvednutí objednávky
Zákazník – fyzická nebo právnická osoba, případně organizační složka bez právní subjektivity způsobilá k právním jednáním, využívající internetový obchod nebo mobilní aplikaci, zejména za účelem nákupu.
Produkty - produkty a služby, které jsou dostupné v rámci služby, včetně produkty připravené na přání zákazníka, zejména fotografie, reklamní předměty s fotografiemi, fotoalba, kalendáře atd.
Fotografie - fotografie zákazníka umístěné na webové stránce za účelem vytvoření návrhu produktu a objednání produktu;
Projekty - virtuální návrhy produktů, které se nacházejí v zákaznickém účtu v záložce „Moje projekty“.Projekt je uspořádání fotografií, textů a grafických klipartů, které tvoří návrh pro tisk produktu;
Subjekty provádějící platbu - subjekty mimo Společnosti, které zprostředkovávají platby bankovním převodem nebo platby kartou.
Laboratoř - Centrální laboratoř empikfoto.cz, ul. Olimpijska 16, 96-500 Sochaczew; Centrum zákaznické podpory - kancelář zákaznického servisu dostupná prostřednictvím internetového kontaktního formuláře na adrese: https://www.empikfoto.cz/kontakt
§1
Všeobecná ustanovení
- Tyto obchodní podmínky stanovují pravidla pro využívání služeb dostupných v rámci služby empikfoto.cz a mobilní aplikace, objednávání produktů nabízených společností Empik, které jsou dostupné v rámci služby empikfoto.cz, doručení objednaných produktů zákazníkovi, úhradu prodejní ceny těchto produktů zákazníkovi, právo zákazníka odstoupit od objednávky a smlouvy, pravidla pro podávání a vyřizování reklamací.
- K prohlížení internetové stránky internetového obchodu, včetně prohlížení zboží v nabídce internetového obchodu, je nezbytné
- počítač s přístupem na internet a podporovaným webovým prohlížečem: Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera nebo Safari v aktuální verzi.
- aktivní e-mailový účet.
3. Zákazník je oprávněn a povinen používat službu v souladu s jejím účelem.
4. Zákazníci nesmějí při používání služby (včetně mobilní aplikace) šířit nelegální, urážlivý nebo jinak nevhodný obsah. Zákazníci se kromě toho musejí zdržet jakéhokoli jednání, které by mohlo nepříznivě ovlivnit řádné fungování Služby, včetně jakýchkoli zásahů do obsahu Služby nebo jejích technických součástí. Služba kromě toho nesmí být využívána k činnostem, které jsou v rozporu s jejím původním účelem, včetně šíření nevyžádané pošty (spamu), provádění jakýchkoli komerčních, reklamních nebo propagačních aktivit na webových stránkách služby, jakož i umísťování pornografických materiálů nebo materiálů propagujících fašismus, nacismus, komunismus, násilí, materiálů urážejících náboženské cítění jiných osob apod. na webových stránkách služby.
5. Společnost v maximálním rozsahu povoleném zákonem nenese odpovědnost za jakékoli výpadky, včetně přerušení, v provozu webové stránky způsobené vyšší mocí, neoprávněným jednáním třetích stran nebo nekompatibilitou webové stránky s technickou infrastrukturou Zákazníka.
6. Pro potřeby prohlížení zboží v nabídce internetového obchodu není nutné se registrovat. Zákazník může produkty v nabídce internetového obchodu objednávat poté, co se zaregistruje dle ustanovení § 2 tohoto řádu.
- Zúčtování transakcí provedených pomocí platební karty a elektronického převodu se provádí prostřednictvím služeb, které zpracovávají platby v souladu s platebními metodami dostupnými na Webové stránce. Aktuální platební metody a informace o operátorech jsou dostupné na adrese: https://www.empikfoto.cz/zpusoby-platby
§2
Registrace
- Za účelem registrace v internetovém obchodě (založení zákaznického účtu) zákazník pomocí mobilní aplikace nebo on-line vyplní registrační formulář, v němž uvede e-mailovou adresu a heslo a seznámí se s ustanoveními tohoto řádu. Poté, co zákazník vyplní a odešle registrační formulář, včetně odsouhlasení podmínek tohoto řádu, zašle Empik na e-mailovou adresu, kterou zákazník uvedl, potvrzení o registraci. Tím je proces registrace dokončen.
- Registrace v internetovém obchodě i jeho využívání jsou bezplatné.
- Chcete-li odstranit svůj zákaznický účet ze Servisu, je třeba odeslat e-mail s žádostí o odstranění účtu prostřednictvím Centra zákaznické podpory z e-mailové adresy, která je aktuálně zaregistrována ve Servisu.
§2a
Mobilní aplikace
- Mobilní aplikaci si můžete zdarma stáhnout do mobilního zařízení z Google Play nebo HUAWEI appGallery (pro zařízení se systémem Android) a z App Store (pro zařízení se systémem iOS).
- Aby mobilní aplikace správně fungovala, musí být umístěna na mobilním přístroji (smartphone, tablet) s přístupem k internetu, vybaveném operačním systémem iOS nebo Android.
- S pomocí mobilní aplikace může zákazník zejména: prohlížet zboží v internetovém obchodě, získávat přístup ke svému účtu v internetovém obchodě, objednávat pomocí košíku a platit za objednávky, seznamovat se s informacemi poskytovanými v mobilní aplikaci a využívat další funkcionality dostupné v mobilní aplikaci. Empik sděluje, že vzhledem k technickým omezením mobilní aplikace neumožňuje používání všech funkcionalit internetového obchodu, které jsou k dispozici na stránkách internetového obchodu.
- Pomocí mobilní aplikace mohou objednávat výhradně zaregistrovaní zákazníci. Registraci lze provést pomocí mobilní aplikace nebo na stránkách internetového obchodu – dle ustanovení § 2 tohoto řádu.
- K mobilní aplikaci mohou být pravidelně vydávány aktualizace. Instalace takovýchto aktualizací je pro zajištění náležitého fungování služby pro zákazníka využívající mobilní aplikaci nezbytná.
- Zákazník může kdykoli mobilní aplikaci odstranit (odinstalovat) ze svého přenosného zařízení. Odstranění mobilní aplikace však neznamená odstranění zákaznického účtu z internetového obchodu. K odstranění účtu dochází dle ustanovení § 2 tohoto řádu.
§3
Pravidla používání internetového obchodu
- Zákazník se do internetového obchodu přihlašuje tak, že do přihlašovacího formuláře napíše e-mailovou adresu a heslo, které uvedl při registraci svého účtu. Údaje uvedené při registraci účtu lze po přihlášení do zákaznického účtu změnit (záložka „Můj účet“).
- Zákazník, který účet zaregistroval, může využívat veškeré dostupné funkce internetového obchodu, zejména objednávání produktů, může rovněž vkládat fotografie (záložka „Moje fotografie“), přičemž tyto fotografie nesmí porušovat obecně závazné právní předpisy, práva třetích osob, včetně práv k duševnímu vlastnictví třetích osob, osobní vlastnictví třetích osob, ani dobré mravy. Do internetového obchodu lze vkládat pouze fotografie ve formátu JPG.
- Umístí-li zákazník do internetového obchodu danou fotografii:
- potvrzuje, že je oprávněn umístit fotografii do serwisu
- prohlašuje, že daná fotografie neporušuje obecně závazné právní předpisy, práva třetích osob, včetně práv k duševnímu vlastnictví třetích osob, osobní vlastnictví třetích osob, ani dobré mravy;
- umístěním dané fotografie na stránky internetového obchodu zákazník poskytuje Empik teritoriálně, časově a množstevně neomezenou licenci k užití dané fotografie při činnosti internetového obchodu, včetně jejího uložení do informačního systému Empik, a to všemi způsoby, které jsou v době poskytnutí licence známy. Tuto licenci není Empik povinen využít. Empik je oprávněn postoupit licenci třetí osobě či třetí osobě poskytnout podlicenci. Zákazník poskytuje tuto licenci Empik bezúplatně.
- V případě jakýchkoli nároků třetích stran v souvislosti s fotografií nahranou Zákazníkem na stránku souhlasí Zákazník s tím, že nahradí Společnosti veškerou škodu, která jí z tohoto důvodu vznikne, a to v plném rozsahu povoleném zákonem, a že na první žádost Společnosti vstoupí do soudního nebo mimosoudního řízení na její straně.
- Fotografie umisťované na stránky internetového obchodu se seskupují do alb, tj. virtuálních katalogů obsahujících jednu nebo více fotografií. Zákazník může alba označovat názvy.
- Společnost je oprávněna zablokovat účet zákazníka, pokud jeho jednání v rámci služby porušuje obecně platné právní předpisy, práva třetích osob (včetně zejména práv k nemateriálním věcem), osobnostní práva třetích osob, zásady společenského soužití nebo ustanovení těchto pravidel a předpisů. O záměru zablokovat zákaznický účet či o jeho zablokování bude zákazník informován na e-mailovou adresu aktuálně registrovanou v internetovém obchodě. Blokace účtu dle ustanovení předchozího odstavce znamená okamžité ukončení smlouvy se zákazníkem o poskytování elektronické služby.
- Společnost je oprávněna odstranit ze Servisu fotografie, které jsou porušením zákona, porušují práva třetích osob, osobní právo, pravidla společenského soužití nebo ustanovení těchto pravidel. O záměru odstranění fotografií nahraných Zákazníkem bude Zákazník informován na e-mailovou adresu, kterou má aktuálně zaregistrovanou na Servisu. Společnost má právo odstoupit od realizace zakázky obsahující takové fotografie.
- Empik uchová projekty zákazníků po následující dobu:
- 7 dní od data vytvoření nebo poslední úpravy projektu, pokud zákazník projekt vytvořil, ale během tvorby nebyl přihlášen a projekt neuložil na svém účtu,
- 30 dní od data vytvoření nebo poslední úpravy projektu, pokud zákazník projekt vytvořil a přidal do košíku, ale jej neobjednal a nebyl přihlášen,
- 45 dní od data vytvoření nebo poslední úpravy projektu, pokud zákazník projekt vytvořil a uložil na svém účtu, ale jej neobjednal,
- 60 dní od data objednání, pokud zákazník projekt vytvořil, objednal a objednávku uhradil. Spolu s projekty budou z účtu odstraněny spojené s nimi fotografie.
8. Společnost vynaloží maximální úsilí, aby fotografie (obsažené v uživatelských albech) byly dostupné na Webové stránce a v Mobilní aplikaci po dobu nejméně 60 dnů od data jejich zveřejnění. Zákazník však bere na vědomí, že servis není nástrojem pro evidenci a ukládání Fotografií a že zveřejnění fotografií na webu má umožnit objednávání fotografických výtisků nebo jiných produktů, a ne jejich ukládání. Společnost nezaručuje, že Fotografie zveřejněné Zákazníkem během výše uvedeného období budou trvale dostupné na Webové stránce servisu, a v maximálním rozsahu povoleném zákonem Společnost neodpovídá za jejich ztrátu ze strany Zákazníka. Z výše uvedených důvodů Společnost doporučuje, aby si Zákazníci pořizovali záložní kopie fotografií a ukládali je na paměťová média odděleně od serveru.
9. Jakékoli nesrovnalosti v provozu naší služby lze Společnosti nahlásit prostřednictvím Centra zákaznické podpory. Reklamace týkající se Produktů lze podávat v souladu s ustanoveními § 9 těchto Podmínek.
10. Oznámení uvedená v zákoně 11 těchto podmínek budou posuzována do 14 dnů od data oznámení.
11. Klient je povinen zachovávat mlčenlivost:
- přihlašovací jméno (e-mailovou adresu) a heslo pro svůj účet ve službě. V rámci omezení daných obecně platnými právními předpisy je Zákazník odpovědný za veškeré činnosti související s používáním přihlašovacího jména a hesla k tomuto účtu na Službě a heslo představuje důvěrnou informaci určenou výhradně pro Zákazníka;
- údaje umožňující přijetí objednávky zaplacené předem na Odběrném místě.
§4
Informace o produktech
- Informace o produktech dostupných v nabídce internetového obchodu jsou vyzváním k uzavření smlouvy ve smyslu čl. 71 Občanského zákoníku.
- Ceny produktů uvedené na internetových stránkách internetového obchodu:
- obsahují DPH a jsou uvedeny v českých korunách;
- neobsahují náklady na doručení; náklady na doručení závisí na způsobu doručení produktu zákazníkovi a uvádějí se při výběru způsobu dopravy produktu ze strany zákazníka; celkové náklady objednávky (tj. cena produktů včetně nákladů na doručení) jsou uvedeny v košíku předtím, než zákazník objednávku odešle.
3. Empik si vyhrazuje právo průběžně měnit ceny produktů. Právo podle předchozí věty nemá vliv na objednávky zadané před datem, kdy změny, podmínky promo akcí nebo výprodeje vstoupí v platnost.
§5
Podmínky realizace objednávky
- Zákazník může zadávat objednávky produktů, které jsou k dispozici v nabídce internetového obchodu 7 (sedm) dní v týdnu, 24 (dvacet čtyři) hodin denne
- Před zadáním objednávky je nutné:
- přihlásit se do svého zákaznického účtu na webu služby;
- vyberte produkt, který chcete objednat v rámci servisu, a poté klikněte na tlačítko "Objednat" (nebo jiné ekvivalentní tlačítko).
- vybrat fotografii z alba v rámci nabídky servisu nebo přidat fotografii z koncového zařízení zákazníka (např. z počítače).
- vyberte možnosti objednání z dostupných možností.
- vyberte způsob doručení.
- zadejte údaje o příjemci objednávky a adresu, na kterou má být výrobek doručen (v případě doručení na uvedenou adresu vybranou přepravní společností).
- zadat číslo mobilního telefonu, na kterém může společnost nebo společnost vykonávající doručení kontaktovat zákazníka v záležitostech týkajících se objednávky.
- zadat fakturační údaje, pokud má být Zákazníkovi vystavena faktura s DPH;
- potvrdit objednávku stisknutím tlačítka "Objednat a zaplatit" (pokud se rozhodnete zaplatit předem, uhraďte objednávku jedním z dostupných způsobů platby).
3. Předmět zakázky může být dodán zákazníkovi - podle jeho volby:
- na adresu uvedenou zákazníkem v objednávce (kurýrem nebo poštou)
- na odběrné místo uvedené zákazníkem v objednávce - v tomto případě je předmět objednávky vyzvednut na místě zvoleném zákazníkem.
4. V případě objednávek na odběr na jiném odběrném místě budou zákazníkovi poskytnuty podrobnější informace o odběru e-mailem nebo telefonicky.
5. Podáním objednávky zákazník předkládá společnosti Empik nabídku na uzavření smlouvy o prodeji ("nákupu") objednaného produktu. Nabídka se stává pro zákazníka závaznou, jakmile společnost Empik potvrdí její přijetí.
6. Po odeslání objednávky bude na e-mailovou adresu zákazníka spojenou s jeho zákaznickým účtem odeslána zpráva potvrzující, že společnost Empik Foto přijala objednávku zákazníka. Pokud je možné objednávku provést, bude na e-mailovou adresu zákazníka zaslána zpráva potvrzující, že objednávka byla přijata k provedení. Potvrzení o přijetí objednávky je závazným prohlášením společnosti Empik Foto o přijetí nabídky uvedené v odst. 4 výše.
Společnost Empik Foto si vyhrazuje právo omezit způsoby dodání produktů a způsoby platby za objednávku, kategorie produktů nebo počet objednaných produktů.
- Společnost Empik si vyhrazuje právo omezit způsob dodání produktů a způsob platby v případě zákazníků, kteří minimálně dvakrát nepřevzali předmět objednávky doručený kurýrní službou nebo Českou poštou.
8. V případě, že není možné objednávku zákazníka realizovat v čase stanoveném na realizaci objednávky, informuje Empik o této skutečnosti zákazníka zprávou na e-mailovou adresu, kterou zákazník určil, anebo telefonicky, na číslo, jež zákazník uvedl, a to bez zbytečného odkladu.
9. Empik může zákazníka kontaktovat na jím určené telefonní číslo nebo adresu elektronické pošty mimo jiné také v níže uvedených případech:
- za účelem potvrzení objednávky v případě, že její hodnota překročí 3000,- korun českých (tři tisíce)
- v ostatních záležitostech, které vyžadují kontakt se zákazníkem, zejména v případě, že kvalita fotografie nebo její formát znemožňují řádnou realizaci objednávky.
10. Pokud není možné část objednávky realizovat. Společnost může zákazníkovi navrhnout:
- zrušit celou objednávku ( při výběru této možnosti bude společnost Empik Foto osvobozena od povinnosti realizace objednávky);
- zrušit část objednávky, u které není možné její realizovat ve stanovené lhůtě (výběrem této možnosti bude objednávka realizována pouze částečně, přičemž společnost Empik Foto bude osvobozena od povinnosti realizace zbývající části objednávky)
- rozdělit objednávku a pro část objednávky, jejíž realizace není v původně plánovaném termínu možná, stanovit nový termín realizace (v případě zvolení této možnosti budou objednané produkty zaslány v několika samostatných objednávkách, přičemž zákazník nebude hradit žádné další náklady spojené s rozdělením objednávky na několik menších zásilek).
11.V případě, že si zákazník v situaci uvedené v bodě 9 tohoto paragrafu nezvolí žádný z výše uvedených způsobů vyřízení objednávky ( také v případě, že není možné zákazníka kontaktovat z důvodů, které společnost Empik nemůže ovlivnit), společnost Empik dodá zákazníkovi ty produkty, u kterých je možné jeho objednávku vyřídit včas, a zbývající část objednávky bude zrušena, o čemž bude zákazník informován elektronickou zprávou zaslanou na e-mailovou adresu uvedenou při registraci jeho zákaznického účtu. Zákazník může odstoupit od smlouvy v rozsahu, v jakém byla splněna, v souladu s ustanoveními § 11 těchto obchodních podmínek.
- Pokud zákazník v situaci uvedené v bodě 7 tohoto paragrafu neučiní žádné rozhodnutí (včetně případů, kdy zákazníka nelze kontaktovat z důvodů, které společnost nemůže ovlivnit), může společnost celou objednávku zrušit.
- V případě zrušení objednávky v situaci uvedené v bodě 10 nebo 11 tohoto paragrafu, pokud byla platba za předmět objednávky uhrazena předem, společnost Empik vrátí zákazníkovi uhrazenou částku (nebo v případě částečné realizace objednávky pouze její část) v souladu s obecně platnými právními předpisy. Pravidla pro vrácení peněz jsou podrobně popsána v § 12 těchto obchodních podmínek.
- Zákazník je povinen uvést správnou (aktuální) a přesnou adresu, na kterou má být předmět objednávky doručený. Pokud Zákazník uvede nesprávnou nebo nepřesnou adresu a společnost Empik nebo doručovací společnost z tohoto důvodu a i přes maximální úsilí vynaložené společností Empik nebudou schopni předmět objednávky doručit nebo předmět objednávky doručit ve stanovém termínu, nenese společnost Empik z tohoto důvodu odpovědnost za nedoručení nebo pozdní doručení předmětu objednávky, a to v maximálním zákonem povoleném rozsahu.
§6
Zrušení objednávky ze strany zákazníka
- Zákazník je oprávněn zrušit objednávku výhradně v případě, že ji zatím nezaplatil (v tom případě je možné objednávku zrušit do okamžiku, než zákazník objednávku zaplatí).
2. Objednávka se realizuje neprodleně poté, co Empik obdrží potvrzení, že zákazník zaplatil. Vzhledem ke specifičnosti produktů (každý produkt má vlastnosti určené zákazníkem v objednávce) nelze objednávku zrušit poté, co byla zahájena její realizace.
3. V případech uvedených v odst. 1 tohoto paragrafu může zákazník objednávku zrušit sám v internetovém obchodě (záložka „Můj účet“) anebo může za tímto účelem kontaktovat Centrum zákaznické podpory.
4. V situaci, o níž se hovoří v odst. 1 tohoto paragrafu, obdrží zákazník potvrzení o zrušení objednávky na e-mailovou adresu, kterou uvedl při objednávání.
§7
Formy úhrady a zahájení realizace objednávky
- Objednávky zadané v rámci servisu jsou doručovány výlučně na území České republiky:
- před vyzvednutím Produktu nebo jeho doručením prostřednictvím České pošty nebo kurýrní společnosti (platba předem) - bankovním převodem nebo platební kartou v některém z elektronických platebních systémů, které Společnost aktuálně akceptuje.
- před převzetím Produktu na odběrném místě (platba předem) - bankovním převodem nebo kreditní kartou v některém z elektronických platebních systémů, které Společnost v současné době akceptuje.
2. Zákazník nemůže zaplatit část objednávky předem a část objednávky při dodání. Způsob platby může záviset na typu výrobku a/nebo místě vyzvednutí objednávky.
3. Aby zákazník mohl uplatnit slevový kód nebo kupón, je nutné, aby při zadávání objednávky zadal slevový kód nebo kupón do příslušného pole. Po zadání objednávky již nelze slevu do objednávky přidat.
§8
Realizační lhůta objednávek
- Empik umisťuje na stránku internetového obchodu, kde prezentuje produkty, informaci o počtu pracovních dnů (tj. dnů v týdnu od pondělí do pátku, s výhradou dnů pracovního klidu stanovených zákonem), během nichž bude zásilka s předmětem objednání doručena. Tato informace představuje orientační čas počínaje momentem přijetí objednávky do okamžiku odeslání předmětu objednávky zákazníkovi prostřednictvím zásilkové služby. Realizační lhůta se uvádí s přihlédnutím ke lhůtě kompletace všech objednaných produktů. Realizační lhůta závisí na dostupnosti daného produktu. Pokud informace o termínu podání zásilky s předmětem objednávky chybí, realizuje se objednávka zpravidla do 14 pracovních dnů
- Předmět objednávky může být doručen pouze na území České republiky prostřednictvím zásilkové firmy, na adresu uvedenou zákazníkem.
- Společnost v maximálním rozsahu povoleném zákonem nenese odpovědnost za prodloužení dodací lhůty nebo nedodání v důsledku toho, že zákazník uvedl nesprávnou nebo neúplnou dodací adresu.
§9
Podmínky reklamací
- Empik je povinen dodat produkt prostý vad. Empik nese vůči zákazníkovi odpovědnost v případě, že prodaný produkt má jakostní nebo právní vadu (zákonná odpovědnost za vady), přičemž jakostní vada spočívá v tom, že prodaný produkt neodpovídá smlouvě. Empik nese odpovědnost z titulu odpovědnosti za vady v případě, že je jakostní vada zjištěna do 2 (dvou) let od data, kdy byl produkt dodán zákazníkovi. Společnost Empik odpoví na reklamaci zákazníka do 14 (čtrnácti) kalendářních dnů a informuje zákazníka o dalším postupu. Aby mohla Společnost reklamaci posoudit, měl by zákazník předložit reklamovaný Produkt spolu s dokladem o zakoupení tohoto Produktu u Společnosti a popisem reklamace (vzor reklamačního dokumentu naleznete na webové stránce empikfoto.cz).
- Stížnosti je možné podávat písemně na adresu laboratoře.
- Vyřídí-li Empik reklamaci ve prospěch zákazníka, neprodleně vadný produkt vymění za nový, prostý vad, anebo vadu odstraní. To nemá vliv na možnost zákazníka domáhat se snížení ceny nebo odstoupení od smlouvy dle platných právních předpisů. V případě, že výměna produktu, odstranění vady produktu nebo snížení ceny nejsou možné, vrátí Empik celou částku, a to neprodleně, dle platných právních předpisů.
- Zákazník, který produkt kupuje za účelem spojeným přímo s jeho profesní nebo podnikatelskou činností (tj. zákazník, který není spotřebitel), je oprávněn předmět objednávky reklamovat v rozsahu platných právních předpisů, přičemž odpovědnost Empik z titulu odpovědnosti za jakostní vady se omezuje na právo zákazníka požadovat odstranění vady. V tom případě Empik dle vlastní volby neprodleně vymění vadný produkt za produkt prostý vad, anebo vadu odstraní.
- Je-li reklamace zákazníka důvodná, Empik bez zbytečného odkladu vymění vadný produkt za produkt prostý vad, přičemž vzhledem ke specifičnosti produktů je podmínkou výměny produktu za produkt prostý vad dostupnost fotografie, která je součástí produktu, v albu na zákaznickém účtu, anebo dodání Empik fotografie způsobem uvedeným v § 5 odst. 2 písm. řádu. Pokud výše uvedená fotografie v albu není a nelze ji dodat způsobem uvedeným v předchozí větě, vrátí Empik zákazníkovi částku za zboží dle ustanovení § 12 řádu.
- Zákazník se může obrátit na obchodní inspekci nebo společenskou organizaci, jejíž zákonné úkoly zahrnují ochranu spotřebitele. Podrobné informace o mimosoudních způsobech vyřizování stížností a reklamací jsou k dispozici na úřadech nebo na internetových stránkách pro spotřebitele, obchodní inspekce, příslušných společenských organizací a na adresách dostupných na internetových stránkách Ministerstva hospodářství České republiky.
§10
Podmínky smluvní záruky
- Na produkty, které Empik prodává, se může vztahovat smluvní záruka za jakost poskytovaná výrobcem, distributorem nebo jiným třetím subjektem (garantem). Empik neposkytuje žádnou smluvní záruku za jakost na jakékoli jím prodávané produkty.
- Vadný produkt, na který výrobce, distributor nebo jiný garant poskytuje záruku za jakost, může zákazník reklamovat:
- s využitím práv vyplývajících z poskytnuté záruky na jakost – v tom případě reklamuje zákazník produkt přímo u garanta (subjektu, jenž záruku na jakost poskytl), přičemž Empik může být pouze zprostředkovatelem, který reklamaci předá. Zákazník se dle vlastní volby může přihlásit přímo u garanta, anebo u Empik;
- s využitím práv, jež mu náleží ve vztahu ke kupujícímu z titulu odpovědnosti za vady – v tom případě zákazník zboží reklamuje dle ustanovení § 10 tohoto řádu.
§11
Odstoupení od smlouvy
- S výhradou níže uvedeného bodu 4 může Zákazník, který je fyzickou osobou nakupující na Webové stránce v rozsahu, který přímo nesouvisí s jeho obchodní nebo hospodářskou činností (spotřebitel), odstoupit od kupní smlouvy na Produkt zakoupený v rámci Online služby do 14 (čtrnácti) kalendářních dnů bez udání důvodu a bez vynaložení jakýchkoli nákladů, s výjimkou nákladů uvedených v bodě 4 níže. Výjimkou jsou Personalizované produkty, vyrobené podle specifikací Zákazníka ve smyslu článku 38 odst. 1 bod 3 zákona o právech spotřebitelů ze dne 30. května 2014. Ve vztahu k těmto výrobkům nemá Zákazník právo na odstoupení od smlouvy. Lhůta pro odstoupení od smlouvy začíná běžet:
- od data přijetí dokončené objednávky („vydání produktu“)
- ode dne, kdy spotřebitel obdrží poslední část zpracované objednávky - pokud je objednávka zpracovávána po částech.
- Právo na odstoupení od smlouvy nepřísluší spotřebiteli ve vztahu k níže uvedené smlouvě (podle ustanovení § 1837 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník):
- smlouvě o poskytování služeb, pokud podnikatel poskytl službu v plném rozsahu s výslovným souhlasem spotřebitele, jenž byl před zahájením plnění informován, že po jeho dokončení ze strany podnikatele ztrácí právo na odstoupení od smlouvy;
- smlouvě, jejímž předmětem není prefabrikát, nýbrž předmět vyrobený dle specifikace spotřebitele nebo sloužící k uspokojení jeho individualizovaných potřeb (týká se to zejména fotokopií, produktů, na nichž jsou umístěny fotografie na přání zákazníka, produkty upravené rozměrově dle objednávky zákazníka apod.);
- smlouvě, jejímž předmětem plnění je věc dodaná v zapečetěném obale, kterou po otevření obalu nelze vrátit vzhledem k ochraně zdraví nebo z hygienických důvodů, byl-li obal po doručení otevřen.
- Odstoupení od smlouvy podle odst.1 výše vyžaduje předložení prohlášení ve lhůtě uvedené v odstavci 1 výše (zákazník může použít vzor dostupný na webové stránce empikfoto.cz>). V případě odstoupení od smlouvy je Spotřebitel povinen vrátit společnosti Empik výrobek v takovém stavu, který je nezbytný pro zjištění povahy, vlastností a funkčnosti výrobku. Společnost vrátí zákazníkovi zaplacenou částku v souladu s ustanovením § 12 těchto obchodních podmínek.
- Přímé náklady spojené s vrácením výrobku v důsledku odstoupení od smlouvy nese spotřebitel. Zákazník rovněž odpovídá za jakékoli zhoršení výrobku v důsledku jeho nesprávného používání nad rámec toho, co je nezbytné pro zjištění povahy výrobku, jeho vlastností nebo jeho fungování.
- Zákazník, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit produkt společnosti Empik neprodleně, nejpozději však do 14 dnů od data odstoupení od smlouvy. Zákazník může vrátit předmět objednávky celý nebo jeho část po převzetí zásilky na odběrném místě nebo po doručení Českou poštou nebo kurýrem. Zasláním na uvedenou adresu. Společnost nepřijímá zásilky zaslané na dobírku a neodpovídá za náklady spojené s takovými zásilkami.
- V souvislosti s objednávkou mimo jiné: neprefabrikovaných předmětů zhotovených podle specifikací spotřebitele nebo určených k uspokojení individuálních potřeb spotřebitele, jako jsou fotografie, produkty, na nichž jsou umístěny fotografie podle přání zákazníka, produkty připravené na rozměry určené zákazníkem apod. Zákazník není oprávněn odstoupit od kupní smlouvy na objednaný Produkt.
§12
Vrácení plateb zákazníkům
- Empik vrátí platby neprodleně, nejpozději však do 14 dnů, v případě:
- zrušení objednávky nebo části objednávky (v tom případě se vrací příslušná část ceny) zaplacené předem před realizací (v situaci, o níž se hovoří v § 6 odst. 11 řádu);
- vrácení produktu (odstoupení od smlouvy) z objednávky doručené zásilkovou službou;
- uznání reklamace a nemožnosti výměny produktu nebo snížení ceny
- Empik v případě odstoupení od smlouvy v souladu s ustanoveními těchto obchodních podmínek, pokud byla objednávka zákazníkem uhrazena předem. Společnost Empik má však právo zdržet vrácení platby přijaté od zákazníka do doby, než obdrží vrácený výrobek nebo doklad o odeslání, podle toho, která z těchto událostí nastane dříve.
2. Společnost vrátí peníze na bankovní účet zákazníka (včetně účtu spojeného s kreditní kartou zákazníka), pokud byla objednávka zaplacena:
- předem bankovním převodem nebo kreditní kartou;
- při převzetí od kurýra nebo posty
3. Empik se v nejširším právně přípustném rozsahu zříká odpovědnosti za nevrácení zaplacených částek, případně jejich za opožděné vrácení v případě, že i přesto, že Empik postupoval s řádnou péčí, včetně zaslání žádosti na e-mailovou adresu spotřebitele žádosti o sdělení čísla účtu, zákazník toto číslo účtu nesdělil, anebo jeho odpověď neobsahovala údaje umožňující vrácení peněz. Empik se v nejširším právně přípustném rozsahu zříká odpovědnosti za nevrácení zaplacených částek, případně jejich za opožděné vrácení v případě, že k tomu došlo v důsledku uvedení chybné adresy nebo jména, případně chybného čísla účtů, díky čemuž Empik i přesto, že postupoval s řádnou péčí, nemohl náležitě platbu realizovat.
4. Zaplatil-li zákazník za objednávku z účtu, který mu nepatří, pomocí platební karty, jež mu nepatří, dojde k vrácení na účet vlastníka tohoto bankovního účtu, platební karty, pomocí nichž byla platba ve prospěch Empik realizována, dle zásad uvedených v tomto paragrafu.
§13
Promo akce
- Na stránkách internetového obchodu se mohou nacházet informace o propagačních akcích (dále jen „Promo akce“). Promo akce se dělí na:
- produktové promo akce – snižující cenu produktu dle slevy stanovené částkou nebo procentem, stanovené pro každý případ na stránce produktu;
- hodnotové promo akce – snižující cenu košíku obsahujícího produkty, na něž se promo akce vztahuje, o slevu stanovenou částkou nebo procentem, ve výši stanovené vždy po přidání produktů do košíku a při splnění konkrétních podmínek promo akce uvedených na stránce promo akce nebo v newsletteru;
- promo balíčky – při nákupu určitého množství libovolných produktů, na něž se vztahuje promo akce, obdrží zákazník slevu stanovenou částkou nebo procentem na nejlevnější produkt. Promo akce zahrnuje veškeré produkty nacházející se na stránce promo akce;
- promo sady – při nákupu promo sady (výhradně na produktové stránce), složené z nejméně dvou produktů umístěných v takzvaném promo boxu, obdrží zákazník slevu na všechny produkty, jež sadu tvoří, s výhradou nejdražšího z nich.
- Promo akce může být podmíněna uvedením slevového kódu při zadávání objednávky.
- Promo akci nelze spojovat s jinými propagačními akcemi internetového obchodu ani slevovými kódy, pokud řád dané promo akce nestanoví jinak.
- Po zadání objednávky obsahující propagační balíček nebo sadu není možné balíček/sadu rozdělit. Propagační balíčky a sady mohou být zákazníkovi doručeny pouze v případě, že jsou všechny produkty v nich obsažené zkompletovány. V případě, že některý z Produktů zahrnutých v objednaném balíčku nebo akční sadě chybí, Společnost o tom zákazníka bude informovat zasláním informace na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce.
- V případě rozporu s jinými ustanoveními předpisů se použijí ustanovení uvedená v tomto bodě.
§14
Osobní údaje a soukromí
- Správcem osobních údajů zákazníka je Empik Foto Sp. z o.o. se sídlem ve Varšavě (00-017), Polsko, ul. Marszałkowska 104/122. Empik zpracovává osobní údaje zákazníka, které zákazník uvedl v průběhu registrace účtu na stránkách, za účelem poskytování služeb elektronickou cestou, tj. používání stránek včetně nakupování na stránkách, dále pak pro marketingové účely včetně zasílání novinek (v případě vyjádření příslušného souhlasu). Více informací získáte v Politice ochrany soukromí. Zásady ochrany osobních údajů jsou neoddělitelnou součástí obchodních podmínek.
§15
Newsletter
- Zákazník může poskytnout souhlas s objednáním služby newsletteru (subskripce). Služba newsletteru spočívá v pravidelném zasílání informačního bulletinu Empik a zpráv obsahujících marketingový obsah (obchodní informace) o Empik a jeho obchodních partnerech na určenou e-mailovou adresu (včetně obsahu týkajícího se produktů Empik a jeho obchodních partnerů, a dále informací o promo akcích). Subskripce newsletteru se provádí tak, že zákazník označí příslušnou volbu v registračním formuláři, případně později v záložce „Můj účet“ (odkaz „Newsletter”).
- Zákazník může svůj odběr newsletteru kdykoli a samostatně zrušit zrušením zaškrtnutí příslušného políčka v záložce „Můj účet“ (odkaz „Newsletter“) nebo prostřednictvím Centra zákaznické podpory.
- Zákazník může také souhlasit se zasíláním obchodních informací prostřednictvím SMS zpráv tím, že při registraci uvede své telefonní číslo a vyjádří s tím souhlas.
§16
Závěrečná ustanovení
- Všechny názvy produktů uvedené na webové stránce služby se používají pro identifikační účely a mohou být chráněny podle ustanovení zákona o průmyslovém vlastnictví ze dne 30. června 2000 nebo jiných právních předpisů.
- Dostupnost informací o Produktech na Webové stránce neznamená dostupnost Produktů a možnost vyřízení objednávky.
- Empik vynakládá veškeré úsilí, aby služby poskytované v rámci internetového obchodu byly na nejvyšší úrovni, avšak nevylučuje možnost dočasného omezení přístupu do internetového obchodu, bude-li nutné provést údržbu, kontrolu, výměnu zařízení nebo v souvislosti s nezbytnou modernizací nebo rozšířením internetového obchodu. Empik vynaloží veškeré úsilí, aby případné omezení přístupu do internetového obchodu probíhalo v nočních hodinách.
- Individuální nastavení koncového zařízení může vést k rozdílům mezi zobrazováním produktu na počítači zákazníka a skutečným vzhledem produktu (barva, proporce apod.). Zákazník, jenž je spotřebitelem, je oprávněn odstoupit od smlouvy dle ustanovení § 11 tohoto řádu.
- Řád se řídí ustanoveními obecně platných právních předpisů Polské republiky, a příslušnými předpisy na ochranu spotřebitele České republiky.
- Zákazník akceptací těchto pravidel souhlasí se shromažďováním a zveřejňováním statistických údajů o své přítomnosti a aktivitě na webové stránce. Údaje jsou shromažďovány automaticky a mohou být použity k analýze činnosti zákazníka.
- Pro statistické účely a pro potřeby zajištění co nejvyšší kvality služeb využívá internetový obchod informace uložené serverem na koncovém zařízení zákazníka, které se načítají při každém připojení internetového prohlížeče (tzv. soubory cookies). Zákazník může kdykoli stanovit podmínky jejich uchovávání nebo získávání přístupu internetového obchodu k souborům cookies pomocí nastavení svého internetového prohlížeče, může změnit nastavení prohlížeče tak, aby neakceptoval tyto soubory, anebo informoval o jejich odesílání. Nutno však mít na paměti, že nesouhlas se soubory cookies může ztížit používání internetového obchodu. Používá-li zákazník prohlížeč, jehož nastavení umožňují ukládání souborů cookies na jeho zařízení, znamená to, že s jejich ukládáním na tomto zařízení souhlasí. Více informací v této záležitosti je uvedeno pod záložkou Politika ochrany soukromí.
- Spory vzniklé mezi Zákazníkem, který není spotřebitelem ve smyslu ustanovení Občanského zákoníku, a Společností řeší soud příslušný podle sídla Společnosti.
- Změněné obchodní podmínky jsou závazné pro registrovaného zákazníka, který nevypoví smlouvu o zákaznickém účtu ve službě před datem účinnosti změněných obchodních podmínek. Datum účinnosti změněných obchodních podmínek musí být nejméně 7 dní od data oznámení změněných obchodních podmínek.